Tietoa meistä

”Alussa loi Jumala taivaan ja maan.”

‭‭1. Mooseksen kirja‬ ‭1:1‬ ‭FB38‬‬

Kristinusko syntyi Rooman hallitsemassa Palestiinassa ensimmäisellä vuosisadalla.

Kristinusko perustuu Jeesus Kristukseen, joka ristiinnaulittiin Jerusalemissa noin vuonna 30.

Opetuslapset uskovat  ,että Jeesus on

juutalaisten odottama Messias.

Ristiinnaulitsemisen ja ylösnousemukseen jälkeen syntyi ensimmäinen seurakunta.

Jeesuksen seuraajat jatkavat  hänen kuoltuaan hänen opetustensa noudattamista ja julistavat  hänen ylösnousemistaan.

Kristinuskon mukaan kristitty saa Jumalan lupaaman lahjan voimaksi Jumalan palvelemiseen eli uskon elämään. Pyhän Hengen lahja ei ole tarkoitettu pelkästään tietyille ihmisille tiettynä aikana tiettyä tehtävää varten, vaan se kuuluu kaikille kristityille

Ihmisiä alettiin kastaa Jeesuksen nimeen.

Kristinuskoa tunnustaa miltei kolmasosa maailman väestöstä. Roomalaiskatolisia on yli miljardi, ortodokseja 240 miljoonaa, ja protestanttisiin kirkkokuntiin kuuluu laskutavasta riippuen vähintään 414 miljoonaa henkeä.